OTEVÍRÁNÍ SILNIC 2016

16.04.2016

 

 

 

 

Otevírání silnic MOTOKLUB VĚČNÁ JÍZDA 2016


 

Sobota 16.4.2016 -  ve Velkém Třebešově (Hospoda U Pitaše)

Sraz 9.30    
Odjezd 10.00


První zastávka.
Oběd,společný Chrast u Chrudimi , Chrastecká krčma u Jonáše

Druhá zastávka
Exkurze Berlova vápenka Třemošnice

Třetí zastávka
U Kamči Rychnovek Zvole - Polévka pro všechny !! Zdarma!!!

  Natankovat všichni předem a plnou!!!!!
 


Přečtěte si pozorně tento článek!
A prosíme DODRŽUJTE TO!!!
 

Jízda ve skupině patří k nejsilnějším zážitkům na motocyklu.

Jede-li více motocyklů najednou, je třeba dodržovat tyto zásady:

Motocykly nejedou v řadě přímo za sebou, ale stranově přesazeně – „cik-cak“; to znamená jeden více vlevo, druhý napravo atd.; to proto, aby měl každý jezdec lepší přehled o situaci a více prostoru pro eventuální manévrování či brždění. Pozor, nepleťte si to s jízdou vedle sebe, která není dovolena. Naopak na světlech je dobré čekat v párech.
Jako první jede ten, kdo zná cestu, nejlépe se vyzná v mapě nebo je v zahraničí schopen se zeptat na cestu. Pak jedou ostatní motocykly seřazené podle výkonu motoru: nejslabší vpředu, nejsilnější motocykly vzadu. Nováčci a začátečníci jedou nezávisle na výkonu motoru hned za „lodivodem“. Kdo už má zkušenosti s jízdou ve skupině, jistě dobře zná ten zvláštní jev: zatímco ti první jedou pohodově rychlostí řekněme 80 km/h, ti vzadu jedou téměř na plný plyn a jen tak tak stíhají.
Nejzkušenější jezdci jedou vždy vzadu.
Za jízdy platí, že každý má zodpovědnost za toho za sebou. Cestou ho hlídá ve zpětném zrcátku, a to zejména po odbočení. Je-li ten za mnou příliš daleko, zpomalím. Není-li již vidět, zastavím. Tomu ovšem napomáhá i ten vzadu tím, že se po odbočení neschovává, ale najede si tak, aby se jezdci před ním v zrcátku ukázal, aby jej ten první zkrátka nemusel v zrcátku usilovně hledat.
Pro případ ztracení se, je dobré předem se dohodnout na denním cíli cesty a tam si dát sraz.
Při předjíždění platí, že každý předjíždí „na vlastní triko“, sám za sebe.
Při jízdě ve skupině by měl mít každý určeno své místo a měl by platit zákaz vzájemného předjíždění i když se to občas velmi těžko dodržuje.
Trasu si dobře nastudujte dopředu, zabráníte tak obtížnému a častému zastavování, eventuálně bloudění.
Maximální počet motocyklů ve skupině by měl být osm. Jede-li vás více, je lepší se rozdělit na více nezávislých skupin.
Jedete-li v koloně automobilů, sledujte nejen brzdová světla auta přímo před vámi, ale brzdová světla aut daleko vpředu.